Πέμπτη 5 Μαρτίου 2020

Η Επιτροπή επιθυμεί να δηλώσει το έτος 2021 ως το «έτος των σιδηροδρόμων»





Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε την Τετάρτη (4 Μαρτίου) ότι το ταξίδι με τρένο πρέπει να τύχει ιδιαίτερης προσοχής το 2021, στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής ατζέντας Green Deal της εκτελεστικής εξουσίας της ΕΕ, υποδεικνύοντας ότι το επόμενο έτος θα πρέπει να είναι το «Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων».


Το μερίδιο των μεταφορών στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου εξακολουθεί να αυξάνεται και ήδη αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τέταρτο των κλιματικών επιπτώσεων της ΕΕ. Τώρα η Επιτροπή στράφηκε προς το σιδηρόδρομο για να προσπαθήσει να μετριάσει το αποτύπωμα άνθρακα του τομέα.


Σε μια παράλληλη ανακοίνωση σχετικά με τον νέο Κλιματικό Νόμο, με στόχο να καταστεί η Ευρωπαϊκή Ένωση ουδέτερη σε σχέση με τον άνθρακα μέχρι το 2050, η Επιτροπή δήλωσε ότι η σιδηροδρομική υποδομή θα πρέπει να συμπεριληφθεί σε μεγάλο βαθμό στην ατζέντα του 2021, προκειμένου να την προωθήσει ως "βιώσιμο, καινοτόμο και ασφαλές τρόπο μεταφοράς" .


"Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι σιδηροδρομικές μεταφορές έχουν τεράστια οφέλη στους περισσότερους τομείς: βιωσιμότητα, ασφάλεια, ακόμη και ταχύτητα, αφού οργανωθούν και κατασκευαστούν σύμφωνα με τις αρχές του 21ου αιώνα", δήλωσε η Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ, Adina Vălean.


Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ, ο σιδηρόδρομος είναι ο μόνος τρόπος μεταφοράς που κατάφερε να μειώσει τις εκπομπές του διατηρώντας παράλληλα την ανάπτυξη. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση της ηλεκτροδότησης και των καθαρότερων πηγών ενέργειας, που παρέχονται από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τη διακοπή της παραγωγής άνθρακα.


Οι πρωτοβουλίες στον τομέα των μεταφορών δεν συγκαταλέγονται στις πρωταρχικές ιδέες που περιλαμβάνονται στην πράσινη διαπραγμάτευση του Δεκεμβρίου. Η Επιτροπή θα εξετάσει την εξέλιξη της αγοράς άνθρακα της ΕΕ στη ναυτιλία, καθώς και την εκπόνηση μιας νέας βιώσιμης στρατηγικής για τις μεταφορές, η οποία θα έχει ως στόχο τα τέλη του 2020.


Ωστόσο, τα σιδηροδρομικά οχήματα θα συμπεριληφθούν στα σχέδιά του, ιδίως όσον αφορά την μεταφορά φορτίου σε όλη την Ευρώπη. Η πράσινη διαπραγμάτευση αναφέρει ότι σημαντικό μέρος του 75% των φορτίων που αποστέλλονται σήμερα με φορτηγά και φορτηγά θα πρέπει να μετατοπιστεί στις σιδηροδρομικές και εσωτερικές πλωτές οδούς.

Ο όμιλος βιομηχανίας CER δήλωσε ότι "υποστηρίζουμε πάρα πολύ την πρόταση της Επιτροπής να καταστεί το 2021 το ευρωπαϊκό έτος σιδηροδρόμων. Αυτή θα είναι η τέλεια ευκαιρία για να παρουσιάσουμε τα ασυναγώνιστα πλεονεκτήματα της σιδηροδρομικής γραμμής όσον αφορά τον εκσυγχρονισμό και τον πιο οικολογικό τομέα της ευρωπαϊκής κινητικότητας ».


"Αν και θα μπορούσαμε να καλωσορίσουμε μια τέτοια πρωτοβουλία, θα πρέπει να οδηγήσει σε γεγονότα. Δεν μπορούμε να είμαστε εντάξει με μια κενή ανακοίνωση, αλλά πρέπει να θεσπίσουμε συγκεκριμένες δράσεις για τη στήριξη και την προώθηση των σιδηροδρομικών μεταφορών ", δήλωσε ο κος Ντέλλι σε δήλωση.


Πρόσθεσε ότι πρέπει να εντατικοποιηθούν οι εργασίες σε ανοικτά αρχεία, όπως οι κανόνες για τα δικαιώματα των επιβατών, καθώς και σε σχετικές πρωτοβουλίες όπως η φορολόγηση 
Πέρυσι, ο Γάλλος βουλευτής ζήτησε από την επερχόμενη Επιτροπή να προτείνει ένα «πακέτο αεροπορικών μεταφορών», το οποίο θα συμπληρώνει την υφιστάμενη δέσμη μέτρων για τους σιδηροδρόμους, έτσι ώστε οι αεροπορικές μεταφορές να μπορούν να τιμολογούνται περισσότερο κατά μήκος των γραμμών βιωσιμότητας.

Ο κος Ντελλί πρόσφατα συμβούλεψε την ομάδα ποδοσφαίρου της Λυών αντί να πάρει ένα ιδιωτικό τζετ να χρησιμοποιήσει ένα τρένο για να πάει σε αγώνα στο Παρίσι και πρότεινε οι ποδοσφαιριστές, ως περιβαλλοντικοί πρεσβευτές, να δεσμευτούν να πετάξουν μόνο όταν ένα ταξίδι είναι πάνω από 600 χιλιόμετρα.

Τα σχέδια της Επιτροπής για το 2021 για το σιδηροδρομικό δίκτυο πρέπει τώρα να εγκριθούν από το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο.


Πηγή:  Euractiv

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου